att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

måndag 16 september 2013

Första inslagningarna

Jag kunde inte hålla mig till oktober - nu är de två första julklapparna inslagna. De får ligga luftigt och fint och vänta - klämmer jag ner dem i en påse blir banden så ledsna och slokande.
Har också fått datum för mor och fars nästa stockholmsresa, första helgen i oktober. Det första lasset julklappar behöver då vara klara för avfärd så att jag slipper krångla med dem på planet vid jul. Mycket återstår att pyssla med - vilken tur jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar