att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

måndag 9 december 2013

Småtomtens sista fixande

Tionde december och nu lackar det verkligen mot jul! Jag njuter av julgranen som glittrar och glimmar i vardagsrummet, klädd i sin finaste skrud. I huset doftar det av hyacint, apelsiner med nejlikor och svagt av julgodis (jag har mitt lager i arbetsrummet. Varje gång jag öppnar dörren slår en doft av pepparmint och kola emot mig).
  Fortfarande på min att-göralista:

  • Skriva julkort (inköpta och klara)
  • Slå in de sista paketen (kom med posten igår)
  • Göra pepparkakshus

Imorgon kommer mamma och pappa upp för att bygga trappa och hämta ner julklappar. Då måste allting verkligen vara klart. Var har jag nu lagt alla klappar? Och är det någon som jag har gömt och glömt någonstans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar