att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

fredag 9 augusti 2013

Speldosor

Jag älskar speldosor. Helst av allt skulle jag vilja ha riktigt många, och så vill jag skruva upp alla så att de spelar samtidigt. Det är inte A lika förtjust i, det låter som i en skräckfilm säger han och kanske är det ett klassiskt skräckfilmsljud? Men det spelar ingen roll, jag fortsätter drömma om den perfekta speldosan. Leklyckan har ett gäng som ser riktigt fina ur. Min favorit av dessa är Jultomtes tomteaffär.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar