att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

onsdag 6 november 2013

När händer det?

Julgardiner till köket är nu sydda: jag har omvandlat åtta meter tyg till kappor. För att vara jag så sydde jag förvånansvärt rakt: varför vill tyget alltid krypa iväg och sedan förvandlas till överflödsveck? Nu startar nästa projekt: vardagsrumsgardiner. Efter att ha undersökt utbudet hos några av mina vanliga gardinkällor inser jag att det nog blir systuga av även dessa. I eftermiddag bär det av mot Stoff och stil - en riktig småtomtebutik.

Men när får man egentligen hänga upp julgardinerna? Just nu har jag lätta, vita sommargardiner i fönstren, inte kan det vara mer passande än jul i november?

När gardinerna är på plats och granen tänd räknar jag med att vårt hem ser ut något sådant här. Kanske med lite fler paket.

2 kommentarer:

  1. Julgardiner får man hänga upp den sista november. :) Och så kommer jag hem till dig och firar jul i år, bara så du vet. :D

    SvaraRadera
  2. Du får komma hem och fira med Anders, då, eftersom jag är hos mor och far. Men du är säkert varmt välkommen ;)

    SvaraRadera