att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

söndag 20 oktober 2013

Julkortsinventering



Igår plockade jag fram julkorten för att inventera vad som finns och vad som behövs inhandlas. Efter att ha sorterat in kuverten med rätt kort och delat upp dem i högar efter storlek konstaterar jag besviket: jag har så att det räcker för både i år och kanske även nästa år. Eftersom mina rim tenderar att bli långa brukar jag inte använda etiketter utan julkort på paketen, så förutom mina vanliga traditionella utskick går det åt en del.

Jag såg i en av jultidningarna jag läste i helgen ett pysseltips där man tillverkade kulor av julkortsremsor. Jag gjorde fyra stycken, ingen helt perfekt. I mitt tycke är julkorten lite för hårda och de blir lätt vikta, vilket inte blir så snyggt. Men det kanske bara kräver lite mer övning?

1 kommentar:

  1. sv: jag tycker inte att det luktar så syntetiskt. Det luktar mycket, men det luktar "äkta" liksom. Gå in i någon "vit inredningsbutik" och ta ett provlukt vettja =)

    SvaraRadera