att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

fredag 18 oktober 2013

Pandurolunch

Det blev inte någon större botanisering hos Panduro idag, men jag blev fulladdad av energi av att gå omkring bland julsakerna och föreställa mig allting jag skulle kunna bygga/skapa/rita/modellera av allt som glimmade och glittrade. Jag köpte juteväv på metervara, som jag tänker att jag ska göra "någonting roligt av". Lite skeptisk dock efter att ha sett expeditens tröja när hon tog i väven: full med små jutevävspartiklar,. Jag vill inte ha små jutevävspartiklar överallt i mitt (kommande) julstädade hem.

Jag tänker mig något sådant här...


...eller så här...


...eller sådant här.


Men mest av allt tänker jag att jag ska göra någonting småtomtefint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar