att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

onsdag 23 oktober 2013

Nu är det jul!

Jag var lite sen i starten, men nu kickar jag igång julen ordentligt! Mitt spotifykonto är laddat med julspellistor, som tunnelbaneläsning ligger julsagor och i helgen väntar julgardinerna på att sys och kanske sätter jag igång med den stora julklappsinslagningen. Jag har ett dussin julklappar eller så som väntar på att slås in. Det är sådant som småtomtar gillar allra mest. Yay!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar