att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

tisdag 6 augusti 2013

Julklappsplanering

Jag gillar att planera julklappsinköpen i god tid. Inte så mycket för att de blir billigare - snarare har jag märkt att ju tidigare jag börjar köpa dem, desto mer pengar spenderar jag- men det finns en tillfredsställelse i att vända hjärnan ut och in i försöken att komma på den perfekta klappen. Ju mer personlig desto bättre. Eftersom jag gillar att pyssla och knåpa själv, måste jag börja tidigt för att säkert hinna klart. I år skapar jag en adventsljusstake med små figurer till mor och far. Tomten som kommer att knata 24 pinnar har fått sällskap av en snögubbe. En lucia är på väg, liksom några småtomtar och en tomteflicka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar