att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

tisdag 13 augusti 2013

Kräftbröd som julbröd?

Dessa bröd har jag gjort till förrätten på lördag, då jag ska ha mor, far och syskonen på middag. Det var petigt att skära ut bröden men blev fint, framförallt de två större bröden. Nu funderar jag på vad jag skulle kunna göra för motsvarande med jultema? Degen här är bara gjord av specialmjöl, enligt ett recept ur Allt om Mat (se här). Vet inte hur jag skulle kunna ge dem en mer julig tvist i kryddning? Om de är goda? Återstår att se. Småtomtar tjuvsmakar inte.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar