att jula; verb:

tomtar adventsstjärnor julgran pyssel julklappar apelsiner med nejlikor smörkola gröt rostade sötmandlar sidenband lucialjus julsånger mupparnas jul stearinljus ledig snögubbar ljuslyktor glögg silkespapper familj musik promenad piano julkort tomtar eftertanke kyrkklockor julkrubbor guldpennor glaskulor småtomtar julrim sagor tomtar tomtar tomtar adventskalender glitter stilla natt magi

onsdag 14 augusti 2013

Snapsvisor

I mina förberedelser för helgens fest har jag gjort små menyer med snapsvisor till kräftorna. Det slår mig när jag går igenom de nyskrivna snapsvisorna på Vin- och spritmuseums hemsida, att det här är något jag borde göra själv! Inte nödvändigtvis för att tävla, men för att det är kul. Tillsammans med Lilltomten har Småtomten skapat en radda låtar och smarta rim brukar vara vår specialitet. Plockar fram block och penna och listar synonymer för snaps. Här ska rimmas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar